0%
AP
Waarschuwing: JavaScript is uitgeschakeld in uw browser. Hierdoor kunt u mogelijk niet alle vragen in deze enquête beantwoorden. Controleer de instellingen van uw browser.

2019-2020 Aan de slag met de leerstrategieëne en de motivatiekenmerken van mijn leerlingen

dinsdagnamiddag 15 oktober 2019 of dinsdagnamiddag 9 juni 2019

13.30-16 u.

Waar: campus Lange Nieuwstraat, Lange Nieuwstraat 101, 2000 Antwerpen.

Hoe zit het met de leermotivatie van mijn leerlingen? Wat drijft hen? Welke leerstrategieën gebruiken zij vooral?                                                                   

Wil je hier snel zicht op krijgen: dan kan Lemo een belangrijk ondersteunend instrument zijn.

Het Lemo-instrument bevat een zelfreflectie-vragenlijst voor jongeren die ingaat op hun motivationele drijfveren voor leren en hun leerstrategieën. Er is een versie voor de 3e en 4e jaren en een versie voor de 5e en 6e jaren SO/VO. De Lemo is inzetbaar ook bij individuele studiebegeleiding. Data kunnen ingezet worden in het kader van een datagestuurd schoolbeleid. Dit is een uitgebreidere vragenlijst dan wat in de Columbustest aan bod komt. Bovendien ontvangt u een groepsoverzicht en is er een individueel aangepast  feedbackrapport voor elke leerling.  

Er zijn 11 vragen in deze enquête.